Városlista
2018. június 25, hétfő - Vilmos

Hírek

2017. Szeptember 13. 17:48, szerda | Helyi
Forrás: ITE

Hogyan őrizzük meg az alakunkat otthon?

Hogyan őrizzük meg az alakunkat otthon?

Modernkori betegség, hogy soha nincs időnk semmire. Az állandó stressz, a kialvatlanság, a rohanás és a munka nemcsak az egészségünkre van negatív hatással, hanem a testünket is tönkreteszi.

Az egészségünk leépülése pedig nem csak gyógyszerekkel vagy homeopátiás gyógyszerekkel előzhető meg, hanem a jó táplálkozással és rendszeres testmozgással, ügyesen karban tarthatjuk testünket.

Persze ezt már sokan tudjuk, de mégis találunk minden nap egy-egy újabb kifogást arra, hogy miért ne mozogjunk. Még az egyéb, kötelező elfoglaltság valóban indok lehetne egy-egy alkalommal a mulasztásra, de mégis van, aki az anyagiakkal és a túl sok teendőjével próbálja elmagyarázni másoknak, miért is nem képes odafigyelni alakjára, testsúlyára és az ezekből adódó más egészségügyi problémáira. Pedig nem csak fitnesz termekben lehet leadni a felesleges kilókat, hanem akár munka után otthon is!

Mától új életet kezdek, minden nap otthon edzek!

Ha a tükör már régóta nem a barátunk, ideje elhatározni magunkat, hogy teszünk ellene és a plusz kilókat nem sminkkel és új ruhatárral próbáljuk elfedni. A túlsúly egyéb egészségi problémákat is okozhat, mint a magas vérnyomás, az emésztőrendszeri panaszok vagy akár a cukorbetegség is. Ezért nemcsak alakunkat kell formálni, hanem ezzel együtt egy új életszemléletet kialakítani, amivel kívül és belül is tökéletesek lehetünk.

Az elhízást legtöbbször a túlzott energiabevitel – azaz a rossz és rendszertelen táplálkozás – és a kevés mozgás idézi elő. Persze vannak genetikai tényezők és pszichológiai ráhatások is amik befolyásolják a testünket és persze egy szülés után is felszednek általában pár kilót a kismamák. A lényeg, hogy ha változtatni akarunk, bármikor megtehetjük, csak akarnunk kell és még csak a pénztárcánkat sem kell megterhelnünk hozzá. Nem kell kondi bérletet sem vennünk, egy praktikus otthoni tornaszőnyeg, esetleg egy súlyzó, vagy fitness labda bőven elegendő, és ha néhány otthoni tornagyakorlatot végzünk rendszeresen és odafigyelünk az egészséges és rendszeres táplálkozásra már ez is sokat jelenthet egészségünknek.

Tornázzunk és étkezzünk helyesen

Sok kiabálós, erőszakosnak tűnő fitnesz edző nő próbál nekünk tanácsokat adni a Youtube csatornáin át és több diétás séf és gyakorlati gasztro blogger nyújt segítséget nekünk abban, hogy pontosan milyen ételeket fogyasszunk. Azonban jó azt észben tartani, hogy nem kell egyből azt a szintet elérnünk amit ők. Fokozatosan is elég áttérnünk az egészséges életmódra, ahhoz hogy tökéletes alakunk legyen. A túl nagy és hirtelen elvárás általában gyors csalódáshoz és bánatos csokitorta majszoláshoz vezethet.

Kezdetben kezdjük bevezetni a gyakori gyümölcs és zöldség fogyasztást, csökkentsük a sötét színű húsok fogyasztását és a tömény, zsíros ételeket. Koncentráljunk a szárazabb húsokra mint például a csirke mell zöldségkörettel és barna rizzsel. Fogyasszunk cukros üdítők és alkoholos italok helyett cukormentes, egészséges gyümölcsös italokat vagy egészséges ásványvizeket. Preferáljuk az adalékmentes készételeket és próbáljunk minél többet étkezni, kisebb adagokban. Ha lehetőségünk van rá, 1-1 almát vigyünk be munkahelyünkre tízóraira és natúr joghurtot uzsonnázzunk délután még vacsora előtt.

Válasszunk valami egyszerűbb tornagyakorlat programot, amihez befektetés nélkül is hozzáláthatunk otthon. Nem kell sem súlyzókat sem külön ruhát beszerezni vagy drága edző gépeket rendelni a TV-s reklámok ellenére sem. Elég ha napi fél-egy órát mozgunk. Sőt! Kezdetekben elég akár 5-10 perc is, hogy a mozgás ne legyen túl megterhelő a testünknek, ha például állandó ülőmunkánk van és még a városi busz után sem futunk két métert sem. Egyszerűbb gyakorlatokkal mozgassuk meg a kezeinket, lábainkat és törzsünket, a végén pedig ne felejtsük el a nyújtógyakorlatokat sem, hogy ne okozzon másnap sem fájdalmas izomlázat a „csináld magad” testedzésünk.

Címkék: mozgás, otthon, Sport

Ezek érdekelhetnek még

2018. Június 25. 12:48, hétfő | Helyi

Megvan, hogy miért késtek az esztergomi vonatok

Olvasónk jelezte, hogy hétfőn délelőtt jelentős késésekre lehetett számolni az Esztergom-Budapest vasútvonalon, ám az okát nem tudta megmondani. A MÁV azonban tájékoztatott a részletekről.

2018. Június 25. 08:40, hétfő | Helyi

Perceken múlt az élete a motoros felvonulással szembe jövő autó utasának

A Motorosok is lehetnek Angyalok jótékonysági motoros felvonuláson résztvevő motoros polgárőr segített egy szívinfarktust kapott férfit szállító autónak a Táti úton szombaton.

2018. Június 25. 07:50, hétfő | Helyi

Idén is óriási látványt nyújtottak az angyali motorosok – LÉGI VIDEÓ

Több száz motoros vett részt az idei, már negyedik a Motorosok is lehetnek Angyalok jótékonysági motoros felvonuláson Dorogon és Esztergomban. Tóth Krisztián látványos videót készített az eseményről.

2018. Június 25. 07:40, hétfő | Helyi

Szombaton Szobi Tiborra emlékeznek a sakkozók – Várják a nevezőket!

Egykori kiváló játékosukra emlékeznek versennyel az esztergomi sakkozók. Még lehet nevezni a szombati Szobi Tibor hagyományos Schnell Sakkversenyre és Egyéni Gyermek Rapid Sakkversenyre.