Hírek
2019. Augusztus 27. 10:51, kedd |
Belföld
Forrás: mti
A földgázüzemű autó környezetkímélőbb mint az elektromos az ADAC szerint

A földgázüzemű autó messze megelőzi az elektromos autót környezetvédelmi szempontból a német autóklub, az ADAC hétfőn publikált tanulmánya szerint.
A különböző járművek környezetvédelmi "lábnyomának" tényleges megítéléséhez az egyes járművek előállításához szükséges, valamint a teljes élettartam folyamán felhasznált, illetve a roncsok újrahasznosításához szükséges összes energiát figyelembe kell venni - szögezi le az ADAC tanulmánya.
A fosszilis energiahordozók elégetésekor keletkező szén-dioxid mellett a környezetvédelmi lábnyomban nem szabad figyelmen kívül hagyni a gázüzemű hajtások metán (CH4) és a biomasszából előállított üzemanyagok dinitrogén-oxid (N2O, "kéjgáz") kibocsátását sem.
Mindezeket figyelembe véve környezetvédelmi szempontból a legjobb életciklus-adatokkal a földgázhajtású és a hidrogénüzemű járművek büszkélkedhetnek.
A németországi energiamixet figyelembe véve - ami az elektromos autók tényleges "üzemanyaga" - a földgázhajtású autó teljes életciklusában kisebb környezetvédelmi lábnyommal rendelkezik, mint az elektromos. Az elektromos hajtású autó csak abban az esetben előzné meg a földgázhajtásút, ha száz százalékban megújuló forrásból generált áramot használna fel a közlekedéshez.
A jelenlegi németországi energiamix alapján egy kompakt kategóriás elektromos autó 127,5 ezer kilométer megtétele után lesz kevésbé környezetszennyező, mint egy benzines autó, 100 százalékos megújuló forrásból generált áram felhasználásával pedig 37,5 ezer kilométer után.
Egy dízeles autó 219 ezer kilométer megtételéig kevésbé környezetszennyező, mint egy jelenlegi német energiamixen futó elektromos autó és 40,5 ezer kilométerig, amennyiben az elektromos autó teljesen megújítható forrásból származó árammal fut.
Egy földgázüzemű autót soha nem fog tudni megelőzni környezetvédelmi szempontból egy elektromos autó, amennyiben a meglévő energiamixen fut, és abban az esetben is csak 48 ezer kilométer megtétele után, ha száz százalékban megújítható forrásból kapta az elektromos áramot.
Az ADAC a földgázüzemű autókkal kapcsolatban külön kiemeli, hogy mezőgazdasági hulladékból előállított biometánt keverve a járművek üzemanyagába, környezetvédelmi szempontból szinte verhetetlen kombinációt lehet összeállítani.
Környezetvédelmi szempontból egy hidrogénhajtású autót sem tud sohasem megelőzni egy energiamixen futó elektromos autó, és teljesen megújítható forrásból származó árammal is csak 115,5 ezer kilométer megtétele után.
Az ADAC az elektromos járművek környezetvédelmi hátrányát elsősorban az akkumulátorgyártás magas károsanyag-kibocsátására és a meglévő országos energiamixre vezeti vissza. A tanulmány javaslata szerint amellett, hogy növelni kell az energiamixben a "tiszta" forrásból generált elektromos energia részarányát, a hagyományos robbanómotoros járműveket sem szabad még hosszú ideig leírni, mert az esetükben bioüzemanyag bekeverésével kifejezetten magas hatékonysággal lehet csökkenteni a környezetvédelmi lábnyomot.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Május 02. 09:50, péntek | Belföld
Agrometeorológia: nagy szükség lenne a májusi esőre
Az Alföldön és a Kisalföldön nagy területen száraz a talaj, ezért rendkívül nehezen kel a vetés; a jövő hét elején ugyan a lehűlés mellett érkezik több-kevesebb csapadék, de területi eloszlása ismét egyenetlennek ígérkezik
2025. Május 02. 09:49, péntek | Belföld
Idén már 21 kutyabarát strand és fürdetőhely várja országszerte a kutyásokat
Gyarapodott a hazai kutyabarát strandok száma: tíz éve csak 8, idén már 21 kutyabarát strand és fürdetőhely várja országszerte a kutyásokat, ami jól mutatja a kutyabarát helyek iránti igény jelentős növekedését
2025. Május 02. 09:48, péntek | Belföld
Folytatódik a nyárias idő a hétvégén, de vasárnap már lehetnek záporok
Folytatódik a napos idő május első hétvégéjén, szombaton akár 31 Celsius-fok is lehet.
2025. Május 02. 09:44, péntek | Belföld
Orbán Viktor szerint az Európai Unió miatt teljesít továbbra is rosszul a magyar gazdaság
Nem akarok feladni egyetlen célt sem, amit 2025-re kitűztünk, ezért van az, hogy - bár tudatában voltunk a várható növekedési adatnak -, a parlamentben mégis elfogadtuk Európa legnagyobb adócsökkentési programját