Városlista

Hírek

2017. Június 28. 11:21, szerda | Helyi
Forrás: ITE

A legjobb kerékpártúra-útvonalak a Pilis-Börzsöny térségben

Hiába a tikkasztó hőség, hiszen így is bőven akadnak, akik a tengerparti heverészés helyett inkább a hegyvidékek bámulatos tájait járják be gyalogosan, vagy kerékpárral!

Magyarországon nagy szerencséje van annak, aki a kikapcsolódásnak ezt a formáját preferálja: a lankás-dombos tájak, a szelíd hegyvidék igazi csemege azok számára, akik útnak indulnak – amellett, hogy a jó levegő frissíti fel csak igazán a fáradt szellemet, a testen is egy kellemes fáradtság lesz úrrá a nap végére. Egy szó, mint száz: aki nem ódzkodik egy kis testmozgástól, legalább egyszer érdemes kipróbálnia a pihenésnek ezt a fajtáját is! Mielőtt azonban útnak indulunk, ne feledkezzünk el a megfelelő felkészülésről és a bicikli pót-alkatrészekről sem!

A Pilis-Börzsöny kerékpártúra-útvonal igen népszerű a túrázók között. A dombos terepen húzódó túraútvonal kb. 175 km hosszú, szintemelkedése 1178 méter, és középnehéz besorolást kapott – ez pedig azt jelenti, hogy némi fizikai kondícióra azért mindenképpen szükség van a táv teljesítéséhez. Mivel a táv egy szakasza Szlovákiát is érinti, ezért hasznos lehet, ha az alapfelszerelés mellett nem csak az úti okmányokat csomagoljuk el gondosan, de néhány eurót is zsebre vágunk indulás előtt. Lássunk néhány könnyebben megjegyezhető tájékozódási pontot, hogy ne folyton a térképet kelljen lesnünk, hanem a tájban is gyönyörködhessünk!
A kerékpártúra kezdőpontja Budapesten, a Városligetnél van. A fővárost Vác felé indulva érdemes elhagyni Fót irányába, ezután pedig az M0-ás felüljárója után lévő második körforgalmat a harmadik kijáraton át hagyjuk el, és forduljunk az Alagi major felé. Így közelíthetjük meg Dunakeszit. Itt térjünk rá a 2-es országútra, majd Göd és Verőce között, Vácon át – a Duna mentén – tekerjünk tovább egy nagyjából 20 km hosszú kiépített kerékpárúton. Az táv többi részét közúton tehetjük csak meg, így nagyon fontos, hogy magabiztosan közlekedjünk nagyobb forgalomban is kerékpárral.

Verőce településen a lovas szoborig kell kerekeznünk. Itt forduljunk jobbra, Magyarkút irányába, és hajtsunk át a vasúti aluljárón. Verőce másik végén újra egy vágány fogja keresztezni az utunkat, itt ismét jobbra kell fordulnunk, Szendehely felé. Út közben megtekinthetjük a község melletti Lósi-völgyben épült Kárpát-Haza Templomot, melynek kapui mindig, mindenki előtt nyitva állnak – ez egy vallásfüggetlen ima- és nemzeti emlékhely. Szendehely-Katalinpuszta előtt kénytelenek vagyunk ismét rátérni a 2-es főútra, és ezt követjük, amíg el nem hagyjuk Rétságot. A település után hamarosan egy körforgalomhoz kell érkeznünk, melyből a harmadik kijáraton távozunk Borsosberény felé. Ezután következik Nagyoroszi, majd Parassapuszta, itt balra vegyük az irányt, Szob felé.

Bernecebarátin és Kemencén át jutunk egy olyan szakaszához a túraútvonalnak, mely igen hosszan lejtős-dombos – így ha jól osszuk be a lendületet, végig kitart ezen a részen! Vámosmikolától gyakorlatilag a szlovák határ mellett haladunk Ipolytölgyesen át, Letkésre. Itt nagyon figyeljünk! Letkésre a Dózsa utcán érkezünk meg, melyet jobbra kell elhagynunk, mikor a Diófa utcába kanyarodunk – innen aztán egy hídon keresztül juthatunk át Szlovákiába, Ipolyszalkára (Salka). A települést a főúton hagyjuk el balra Garamkövesd, majd Párkány (Stúrovo) felé. Párkányon nagyon könnyű megtalálni az Esztergomba vezető hidat, ezután pedig a Rákoczi teret jobbra, a Kossuth Lajos utcán hagyjuk el Esztergom-kertváros illetve Dorog felé, és az első körforgalomból a harmadik kijáraton távozva közelítjük meg Kesztölcét. A település mellett elhaladva a vasúti átjárónál térünk vissza a 10-es főútra, melyet Leányváron, Piliscsabán, a Kopár-hágón és Pilisvörösváron keresztül Budapestig követünk.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 23. 16:40, kedd | Helyi

Idén is lesz MCC Feszt Esztergomban!

Az MCC Feszt idén is hangot ad a tehetségnek augusztus 1. és 3. között, Esztergomban

2024. Március 22. 08:20, péntek | Helyi

NEM JUTOTT MESSZIRE A LOPOTT ÜZEMANYAGGAL

Egy 47 éves férfi az M1-es autópályán próbált a rendőrök elől meglépni.

2024. Március 06. 22:09, szerda | Helyi

Rendkívüli kémiaórán vettek részt a Zrínyi iskolások

Február 27-én látványos kémiai kísérletek résztvevői és szemtanúi lehettek a dorogi Zrínyi iskola 1.b osztályának kisdiákjai.