Városlista
2024. május 5, vasárnap - Györgyi

Hírek

2012. December 03. 05:00, hétfő | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

A magyarok ártudatossága általában hasonlít az európai átlaghoz

A magyarok ártudatossága általában hasonlít az európai átlaghoz

A magyar fogyasztóknak az ár a legfontosabb a ruházati cikkek vásárlásánál. Utána legtöbben háztartási cikkeknél nézik az árat (48 százalék), majd élelmiszernél és italnál (43). Ezt állapítja meg a felmérés, amit a Nielsen ötvennyolc országban, köztük Magyarországon végzett 2012. harmadik negyedévében.

Tizenegy termékcsoport közül hétben a legtöbb magyar vásárló számára az ár a leglényegesebb szempontok egyike. Egyik kivétel az élelmiszer és az ital, mert ott az ízt a válaszadók 59 százaléka nevezte meg. Az egészség megőrzését szolgáló termékeknél, a gyógyszerekkel együtt az árhoz viszonyítva nagyobb arányban tartják lényegesnek a hatóanyagot, adalékokat és a minőséget. Autónál a márka több magyar számára kiemelkedő szempont, mint az ár, amikor dönt, míg ékszernél, továbbá dísztágynál a megjelenés és a dizájn.

A magyarok ártudatossága a vizsgált termékcsoportok zöménél hasonlít a felmérésben szereplő huszonkilenc európai ország átlagához. A három kivétel közé tartoznak az egészséget megőrző termékek és a gyógyszerek, amelyeknél a magyarok nagyobb része számára fontos az ár, mint Európában átlagosan. Viszont autó és ékszer vásárlásánál a magyarok kisebb aránya figyel oda hangsúlyozottan az árra. Nálunk autónál többek számára játszik nagyobb szerepet az ár, ékszernél pedig a megjelenés és a dizájn, mint átlagosan a többi vizsgált országban.

Figyelemre méltó, hogy a származási ország a magyar válaszadók legnagyobb aránya, egyaránt 14 százaléka számára élelmiszernél és italnál, valamint személyi használatú elektronikai cikkeknél kiemelkedő szempont, amikor vásárlásról döntenek. Második legnagyobb arányt az autó, háztartási elektromos készülék, továbbá háztartási eszköz esetében regisztráltak, 13-13 százalékkal.

Az ártudatosság Európa-bajnokai ruházati cikkeknél az írek a görögök, britek és franciák előtt; sorrendben 59, 57 és 56-56 százalékuk számára az egyik legfontosabb kritérium vásárlásnál az ár. Legalacsonyabb ebből a szempontból a belgák és svájciak 28-28 százalékos mutatója.

Amikor elektromos háztartási készüléket vásárol, legnagyobb arányban a portugálok 57, franciák 55 és az írek 53 százaléka tartja az árat az egyik legfontosabb szempontnak. Itt legkisebb az oroszok 35, majd a törökök 37 és ukránok 39 százalékos aránya.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 05. 06:00, vasárnap | Belföld

Az ötös lottó nyerőszámai és nyereményei

A Szerencsejáték Zrt. tájékoztatása szerint a 18. héten megtartott ötös lottó és Joker számsorsoláson a következő számokat húzták ki:

2024. Május 04. 06:00, szombat | Belföld

Szijjártó Péter szerint az elmúlt években a magyar külpolitika mindig a jó válaszokat találta meg

Az elmúlt évek súlyos kihívásai során a magyar külpolitika mindig a jó válaszokat találta meg, eközben Brüsszel kudarcot vallott a válságokra történő reagálás során

2024. Május 04. 06:00, szombat | Belföld

A Fidesz és a KDNP összes vezető politikusa az országot járja majd a következő hetekben

Megkezdjük a valaha volt legnagyobb, legerősebb európai parlamenti kampány második szakaszát, a Fidesz és a KDNP összes vezető politikusa az országot járja majd a következő hetekben

2024. Május 03. 13:47, péntek | Belföld

KSH: a benzin 3,2, a dízel 2,4 százalékkal drágább Magyarországon a régiós átlagnál

Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 639, míg a régiós országokban 619 forint volt.