Hírek
2012. Április 18. 07:13, szerda |
Belföld
Forrás: OrientPress
Alábecsüljük a gyümölcslevek cukortartalmát
A legtöbb ember alábecsüli az „egészségesnek” hirdetett gyümölcslevek, turmixok cukortartalmának mennyiségét – erre a következtetésre jutott a Glasgow Egyetem által végzett tanulmány.
A kutatás keretében kétezer embert kérdeztek meg arról, mennyire becsülik a különböző italok kalóriatartalmát és az azokban található cukormennyiséget. Bár a szénsavas üdítőitalokban található cukormennyiséget túlbecsülték a megkérdezettek, azonban a turmixokban és gyümölcslevekben találhatót meglehetősen alábecsülték - számol be a BBC.
A csapat italfogyasztási szokásaikról is kérdezte a résztvevőket. Meglepő, de arra a következtetésre jutottak, hogy a legtöbben naponta 450 kalóriát visznek be szervezetükbe italokkal, ami az irányadó napi beviteli érték mintegy negyedét kiteszi.
Érdemes tehát a napi kalóriamennyiségbe az üdítőitalokat is beleszámolni, illetve a bennük található cukor mennyiségére odafigyelni, mert bármennyire is egészségesebbek a gyümölcslevek és a turmixok a szénsavas üdítőitaloknál, mégis nagy mennyiségű cukor található bennük.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2026. Június 11. 08:00, csütörtök | Belföld
Magyar Péter: rendkívüli forrásokat kapnak a kórházak a klímaberendezések javítására
2026. Június 11. 07:27, csütörtök | Belföld
Kapitány István: júniusban 500 milliárd forintos keretben megnyílnak az energetikai uniós pályázatok
2026. Június 10. 15:00, szerda | Belföld
Elemzők: meglepetést hozott a májusi inflációs adat
Meglepetéssel fogadták az MTI-nek nyilatkozó elemzők az infláció májusi lefékeződését a várt gyorsulás helyett.
2026. Június 10. 14:00, szerda | Belföld
Karácsony Gergely: jelenlegi tudásunk szerint a Fővárosi Önkormányzat a jövő héten fizetésképtelenné fog válni
Jelenlegi tudásunk szerint a Fővárosi Önkormányzat a jövő héten fizetésképtelenné fog válni - mondta a főpolgármester egy szakmai fórumon, kedden Budapesten.
