Városlista
2021. november 28, vasárnap - Stefánia

Hírek

2016. Március 19. 04:00, szombat | Életmód
Forrás: Red Lemon

Hét dolog, amit megtehetsz a saját boldogságodért

Hét dolog, amit megtehetsz a saját boldogságodért

Március 20-a a boldogság világnapja, ami arra a hőn áhított, harmonikus, tartósan kiegyensúlyozott állapotra hívja fel a figyelmet, amit a legtöbb ember egész életében keres.

Elérni nehéz, de nem lehetetlen, sőt a boldogság tanulható. Íme 7 boldogságfokozó technika Bagdi Bella életmódfejlesztő trénertől, a Jobb Veled a Világ Alapítvány elnökétől és az országos Boldogságprogram elindítójától, ami hozzásegíthet boldogságunk eléréséhez.

A hála csökkenti a szorongást
Az első számú boldogságfokozó gyakorlat az ember életében a hála, és itt nem kell nagy dolgokra gondolni. Fontos, hogy körültekintsünk, és máris rájövünk, hogy nagyon sok mindenért lehetünk hálásak, akár egy baráti kapcsolatért vagy akár olyan dolgokért, amelyeket természetesnek veszünk. Érdemes minden este átgondolni, hogy aznap miért adhatunk hálát, sőt akár hálanaplót is vezethetünk, amelyben összegezhetjük ezeket. A köszönet nem csak jó érzéssel tölt el, de jótékony hatása is van: képes megszüntetni a szorongást, a depressziót, az irigységet és a kapzsiságot.

Az optimizmus magabiztosabbá tesz
A pozitív gondolatok önbeteljesítő jóslatként működnek, ha van mit várni, az motivál, lelkesít, energiát ad, ezért igyekezz minden egyes nap arra összpontosítani a figyelmedet, ami jó az életedben. Az optimizmus magabiztosabbá is tesz, ha a kételyeid és kishitűséged helyett az elméd egy „képes vagyok rá” meggyőződést fogad el megszokottként, az életed minden területén érezni fogod a pozitív változást.

Minden napra egy jó cselekedet
Segíts másoknak, tégy valamit önzetlenül. Ha nincs pénzed, ajánld fel a szakértelmed, de lehetsz például önkéntes egy idősek otthonában vagy állatmenhelyen is. Gyakorold az empátiát, és tégy olyan jó cselekedeteket, amiről más nem tud. Jót tenni másokkal enyhíti a bűntudatot, a szenvedést és a nyugtalanságot, mert tudatosítja bennünk saját szerencsés helyzetünket, valamint erősíti az önbizalom, a hasznosság, az optimizmus érzését.

Kapcsolatok a testi-lelki egészségéért
Az alapvető szükségletek között szerepel a valakihez való tartozás érzése. Testileg, lelkileg egészségesebbek, akiket olyan emberek vesznek körül, akikre számíthatnak. Érdemes ezért a kapcsolatok ápolására is hangsúlyt fektetni. Szánj időt a családodra, barátaidra, ismerőseidre: beszélgess, figyelj oda a rájuk, örülj őszintén a sikereiknek. Konfliktus esetén pedig képzeld magad a másik helyébe, és ha eltávolodtál valakitől, aki fontos neked, ne halogasd, vedd fel vele a kapcsolatot!

Bocsáss meg magadért!
Ha ragaszkodsz a keserűségedhez, az többet árt neked, mint keserűséged tárgyának. Törekedj rá tudatosan, hogy elengedd a haragod és neheztelésed, ha úgy érzed megbántottak vagy megsértettek. Ebben segíthet, ha például egy olyan szituációra gondolsz, amikor neked bocsátottak meg, vagy próbáld átérezni a másik személy helyzetét. A megbocsátás olyasvalami, amit önmagadért és nem a neked sérelmet okozó másik emberért teszel, hiszen ezzel a benned lévő szeretetet hívod elő.

Ne csak álmodozz, tűzz ki célokat!
A célok támogatják az önbecsülésünket, segítenek az időnk hatékony beosztásában, és már a részcélok elérése is örömmel tölthet el minket. Nap mint nap érdemes magunkat emlékeztetni a kitűzött céljainkra, és tenni is értük. A céljainkhoz vezető út a társas kapcsolatokra is jó hatással lehet, ugyanis sokszor más emberekkel kell együttműködni ahhoz, hogy elérhessük azokat.

Törődj a testeddel!
A boldogságodért sokat tehetsz azzal is, ha sportolsz, ez ugyanis a leghatékonyabb boldogságfokozó technika. Keresd meg a hozzád legközelebb álló mozgásformát, a sport ugyanis amellett, hogy rendszerességet visz az életedbe, örömforrás is lehet. Ha törődsz a testeddel, az nagyban hat az önbizalmadra, így a lelki egészségedre is.

Ezek érdekelhetnek még

2021. November 23. 12:01, kedd | Életmód

Már minden huszadik eladott autó elektromos vagy tölthető hibrid Magyarországon

Az újautó-értékesítésben jelentősen nő az elektromos autók aránya: 2021 szeptemberében európai szinten már az eladott járművek 23 százaléka volt tisztán elektromos vagy hibrid, ami duplája az egy évvel korábbinak.

2021. November 19. 15:04, péntek | Életmód

A magányos kutyák szorongásának oldására fejlesztenek távhívásos rendszert

Magányos kutyák nemsokára talán "felhívhatják" távollévő gazdájukat egy új eszközzel, amelynek fejlesztésén brit és finn kutatók dolgoznak.

2021. November 19. 08:47, péntek | Életmód

Egyszerre optimisták és elégedetlenek a mai fiatalok

A mai fiatalok derűlátóbbak a szüleiknél, ugyanakkor hatékonyabb válságkezelést várnak a döntéshozóktól - derül ki az UNICEF globális felméréséből.

2021. November 18. 17:09, csütörtök | Életmód

A nagymamák érzelmileg jobban ráhangolódhatnak unokáikra, mint saját gyerekeikre

A nagymamák érzelmileg jobban ráhangolódhatnak az unokáikra, mint saját gyerekeikre - állapította meg egy kutatás, mely elsőként vizsgálta nagymamák agyi működését.