Városlista
2021. január 23, szombat - Zelma

Hírek

2020. Május 18. 07:50, hétfő | PR
Forrás: (x)

Hogyan birkózzunk meg a szorongással a mai Covid-mániában?

Hogyan birkózzunk meg a szorongással a mai Covid-mániában?

A szorongás egy olyan érzelmi állapot, amelyet rossz előérzet, nyugtalanság, pánik, félelem vagy terror, rettegés, bizonytalanság és/vagy aggodalom jellemez.

A szorongásos érzéseket gyakran kísérő fizikai tünetek közé tartozik a remegés, álmatlanság, félelem, izzadás, légszomj, gyors pulzus és/vagy szívdobogás, mellkasi fájdalom, csökkent nemi vágy, hányinger és/vagy hasmenés.

A szorongásos érzések súlyosabb egészségügyi problémává válhatnak, ha a tünetek túlzottá válnak és határozatlan ideig állnak fenn, ha érzelmi stresszt okoznak, vagy ha a tünetek már zavarják a mindennapi élet normális tevékenységeit. A szorongásos állapot akut formáját gyakran pánikrohamnak nevezik - egy hirtelen jött, intenzív pánik, félelem és rettegés, légszomjjal, túlzott izzadással, gyors szívveréssel és/vagy fenyegető halál érzésével társulva.

A szorongás és pánikrohamok pontos okait egy adott betegnél általában nem tudják megmondani. A szorongásos rohamokat intenzív stressz vagy egy traumatikus esemény, például halál, baleset vagy válás válthatja ki, míg másoknál nincsenek azonosítható kiváltó okai. A szorongásban fiziológiai és örökletes tényezők is szerepet játszhatnak. Bizonyos anyagok vagy drogok, vagy azok elvonása szorongást válthatnak ki. A leggyakoribb kiváltó tényezők a koffein, a vény nélkül kapható orrsprayek, az asztma gyógyszerek, valamint az alkoholtól, dohánytól, koffeintől, bizonyos gyógyszerektől és más addiktív anyagoktól történő elvonás, ideértve a kábítószereket is.

Vannak természetes gyógyászatot gyakorlók, akik alternatív nem orvosi növényi olajokat, például cbd-olajat használnak, amely jól ismert nyugtató hatásairól és nagyon ígéretes az idegesség tüneteinek enyhítésében. Cbd olajat a legtisztább formában a Cibdol-tól szerezhetsz. A levendula olajat és a macskagyökeret is gyakran használják nyugtató hatásaik miatt, tehát vannak lehetőségek.

A kalcium, a magnézium és a B-vitamin komplex vegyület mind hozzájárulnak az idegrendszer egészségéhez és megfelelő működéséhez. A neurotranszmitterek keletkezését is támogatják, amik olyan kémiai anyagok, amik az idegsejtek között segítenek a jeleket továbbítani.

A rendszeres testmozgás, és a relaxációs technikák gyakorlása, például a meditáció, a jóga, a tai-chi vagy a progresszív relaxáció, mind gyógyszermentes gyógymód, amik segíthetnek a szorongásos zavarok enyhítésében. A rutinodban kardiovaszkuláris testgyakorlat is kellene, hogy legyen, ami tejsavat éget, hangulatjavító vegyületek keletkeznek tőle - az úgynevezett endorfinok - és a szervezet hatékonyabban használja fel az oxigént tőle.

Az irányított légzési technikák segíthetnek enyhíteni a pánikrohamot. Amikor egy roham beüt, próbáld ki ezt a légzési gyakorlatot: Lélegezz be lassan négyig számolva, számolj négyig, lassan lélegezz ki négyig számolva, számolj megint négyig, majd ismételd meg a ciklust, amíg a roham el nem múlik.

Beszélj az orvosoddal, mielőtt bármilyen kezelést kezdenél el alkalmazni - beleértve a gyógynövény étrend-kiegészítőket és a természetes orvosságokat is - és mondd el az orvosodnak, ha valami súlyos betegséged van vagy, ha valamilyen gyógyszert szedsz. Az itt bemutatott információ kizárólag oktatási célokat szolgál, és semmiképpen sem az a célja, hogy az orvosi tanácsadást helyettesítse.



Ezek érdekelhetnek még

2021. Január 08. 11:52, péntek | PR

Kis összegű hitel: az ünnepek pénzmagja

A karácsony közeledtével ideje az ajándékvásárlásra is gondolnunk. Ez azonban elég komoly anyagi terhet róhat ránk, komoly adósságokba pedig nyilván nem vernénk magunkat.

2021. Január 07. 14:00, csütörtök | PR

Nem vagy biztos a nyelvtudásodban? Csinálj próbanyelvvizsgát fillérekért!

A középfokú angol nyelvvizsga nem kis kihívást jelent, emellett pedig sokba is kerül. Éppen ezért nem csoda, ha szeretnél biztosra menni, mikor megpróbálod. Megmutatjuk, hogyan győződj meg, hogy elegendő a nyelvtudásod.

2021. Január 07. 13:54, csütörtök | PR

Ne felejtse el januárban megvásárolni az új autópálya-matricáját!

Van két olyan autópálya-matrica típus, amelyeket ha év elején, azaz még januárban megveszünk, akkor járunk velük a legjobban anyagilag: ezek pedig a megyei és az éves e-matricák.

2021. Január 05. 17:04, kedd | PR

Titkos gyorsítósáv pályakezdőknek a diákmunka

A diákmunka hatalmas előnyt tud a kezedbe adni, ha okosan csinálod még az egyetemi éveid alatt. Megmutatjuk, miért jó neked egyetemistaként a diákmunka, és hogyan használd fel, illetve ki az előnyeit a legjobban.