Hírek
2012. Március 19. 14:11, hétfő |
Belföld
Forrás: OrientPress
Jelentős szerkezeti átalakítás várható a Volánbusz Zrt.-nél

A Magyar Hírlap értesülése szerint átszervezés előtt áll a Volánbusz Zrt.
Úgy tudni, a cégvezetés olyan tanulmányokat készíttet, amelyek szerint más formában működne a Budapest környéki elővárosi és a távolsági forgalom. Az utóbbit például kiszervezné a társaság, azaz alvállalkozók vagy más Volán üzemeltetné a járatokat.
Az átszervezés részeként a főváros ötven kilométeres körzetében üzemelő Volánbusz-járatok a BKV-hoz hasonlóan a Budapesti Közlekedési Központ irányítása alatt működnének. Így az ország legnagyobb autóbusz-vállalatának szolgáltatási területe jelentősen csökkenne. Az átalakítás összefügg a Nemzeti Közlekedési Holding tervezett megalakításával, amely azért jönne létre, hogy a 24 Volán társaság, a MÁV és a BKV is egységes irányítás alatt működjön.
A lap megkereste a Volánbuszt, a kommunikációs osztály azt közölte: a társaság a megrendelő, azaz a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium igényeinek megfelelően intézkedik a helyközi járatok esetében. A szaktárca eddig nem válaszolt. Való igaz az is, hogy járműbeszerzések területén a többi Volán cég sem tud sokat felmutatni. A fejlesztés ugyanis nagyon alacsony szintű. Ezen még az sem lendített, hogy a közszolgáltató közlekedési társaságoknak lehetőségük van a Magyar Fejlesztési Banktól hitelt igénybe venniük.
Az MFB Közösségi Közlekedésfejlesztési Hitelprogramjában ötvenmilliárd forintot lehet járműfejlesztésre költeni. Ez viszont olyan állami pénz, amit vissza is kell tudni fizetni, azaz csak megtérülő beruházásokhoz lehet igénybe venni. Az MFB azt közölte a lappal, hogy eddig 18 társaság – 17 Volán, és a Miskolci Városi Közlekedési Zrt. – nyújtott be olyan igényt, amelyet a bank jóvá is hagyott. A 18 hitelkérelem összértéke 16,8 milliárd forint, a tényleges folyósítás viszont eddig csak két esetben történt meg: a Kapos Volán és a Vasi Volán hívott le 562 millió forintot. A legnagyobb igényelt hitelkeret az MVK-é 3,9 milliárd forintos összegben, a legkisebb pedig a Bakony Voláné 150 millió forinttal, a többi Volán négyszáz-nyolcszáz millió forint igénybe vételére szerződött. A járműfejlesztések viszont ennek ellenére nem indultak be. A lap értesülé¬se szerint a tulajdonos Magyar Nemzeti Vagyonkezelő, illetve az NFM vezetése egyelőre nem adott erre engedélyt. Az MNV és az NFM közös munkacsoportot hozott létre az autóbusz-beszerzésekkel kapcsolatos döntések előkészítésére.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2025. Július 11. 09:12, péntek | Belföld
A Mondeléz átadta legnagyobb közép-kelet-európai napelemparkját Székesfehérváron
A Mondeléz International csütörtökön hivatalosan is átadta új napelemparkját székesfehérvári gyárának területén: a 2,3 millió dolláros beruházásból a cégcsoport legnagyobb közép-kelet-európai napelemparkja jött létre.
2025. Július 11. 09:11, péntek | Belföld
Agrometeorológia: országszerte mérséklődött az aszály, nagy területen meg is szűnt
A hét első felében hullott csapadék nyomán az aszály országszerte mérséklődött, nagy területen meg is szűnt, felfrissült a vegetáció - írta a HungaroMet Zrt. csütörtöki agrometeorológiai elemzésében.
2025. Július 11. 09:07, péntek | Belföld
Orbán Viktor: az Audi számunkra szívügy
Az Audi számunkra szívügy - jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök a német óriásvállalat győri járműgyárának csütörtöki termelésindító ünnepségén.
2025. Július 10. 11:00, csütörtök | Belföld
Kékszalag – Elrajtolt a tókerülő verseny mezőnye Balatonfüredről
Elrajtolt az 57. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj mezőnye Balatonfüredről csütörtökön 9 órakor.