Városlista
2020. június 5, péntek - Fatime

Hírek

2019. Október 15. 21:32, kedd | PR

Jóga tippek kezdőknek: így vágj neki az első alkalomnak!

Jóga tippek kezdőknek: így vágj neki az első alkalomnak!

Magyarországon is hódít a jóga, hatalmas kínálat van a legkülönbözőbb fajtájú órákból, így mindenki könnyedén megtalálhatja a neki megfelelőt. Ha nemrég döntötted el, hogy kipróbálod a jógázást, jó helyen jársz.

Segítünk neked megválaszolni a legfontosabb kérdéseket, hogy biztosan pozitív élményekkel gazdagodj.

Neked való a jógázás? Ezekre az előnyökre számíthatsz
Stresszes, sűrű napjaid vannak? Sokat ülsz gép előtt, esetleg még valamilyen testrészed is fáj? Kevés időd van csakis magadra figyelni? Kialvatlanul ébredsz és fáradékony vagy? Ezekre mind megoldást tud nyújtani a rendszeres jógázás.

A jóga fizikai előnyei közül talán a legfontosabb, hogy növeli a flexibilitást, ezáltal megnyújtja az izmokat és hajlékonyabbá teszi az ízületeket is. Nem csak kiegyensúlyozottabbá, hanem erősebbé és energikusabbá is válik tőle a test. A változatos pózoknak köszönhetően pedig kétségtelenül csökkenti a testsúlyt, valamint növeli a kardiót.

Mentális oldalról nézve lecsendesíti az elmét és segít megtalálni a belső erőd és egyensúlyod. Az egyenletes légzésnek köszönhetően megnyugtatja és ellazítja az idegeket, ezzel csökkentve a felgyülemlett stresszt. Ha ez még nem lenne elég, a koncentrációdra is pozitívan hat.
Milyen típusú órára menj el kezdőként?
Számtalan jógairányzat közül választhatsz annak megfelelően, hogy milyen az edzettségi szinted, rendelkezel-e bármilyen sérüléssel vagy konkrét fájdalommal, illetve hogy inkább a meditatív, spirituális aspektusát szeretnéd-e megtapasztalni.

Amennyiben teljesen kihasználnád tested kapacitását és az erőnlétre összpontosítanál, a dinamikusabb flow, illetve vinyásza típusú órákon érdemes részt venned. Teljesen kezdőként azonban nagyon fontos, hogy fokozatosan mélyülj el a jóga világában, hogy semmiképpen se sérülhess le. Éppen ezért ha valami könnyebb, mégis állóképesség-javítóval kezdenél, javasolt kipróbálnod a kezdő hatha órákat.

Gerincfájdalmad van vagy túlságosan kötöttek az izmaid? Szerencsére mindegyik jóga alkalom tartalmaz nyújtást és csavarást is, de különösen jó választás lehet számodra a gerincjóga, csípőnyitó jóga, illetve a női jóga is. Ne felejtsd el azonban, hogy ha aktuális sérülésed van, feltétlen tájékoztasd az oktatót, valamint te is figyelj oda magadra és tested apró jeleire, nehogy nagyobb bajt okozz.

Inkább relaxálnál és elmerülnél az egyes pózokban? Próbálj ki egy lassabb, elnyújtottabb órát, mely minden egyes perccel jobban és jobban elmélyít. A yin jóga nem csak megtisztít a felesleges gondolatoktól és segít ellazulni, de nyújtásra is tökéletes.
Jógastúdióban vagy otthon gyakorolj?
Ez szokott lenni általában az egyik legmegosztóbb kérdés, különösen kezdők körében. Megannyi online videó, tanfolyam és könyv áll manapság a rendelkezésre, ami elősegíti, hogy akár a szobád kényelméből is jógázhass. Be kell azonban látni, hogy közel sem ugyanaz egyedül gyakorolni, mint egy jógastúdióban. Nézzük hát, melyik felel meg jobban igényeidnek.

Ha még csak mostanában barátkozol meg a jógával, számtalan kezdő tanfolyam közül válogathatsz, ahol instruktor vezeti a kiscsoportos órát. Az egyik legnagyobb előnye a jógatanár jelenlétének, hogy azonnali visszajelzést kapsz a tartásodra vonatkozóan. Szintén nagyon fontos, hogy a személyreszabottság miatt bármilyen célod is van a jógázással kapcsolatban, valamint bármilyen fizikummal is rendelkezel, könnyen megtalálhatod számításod. Az meg csak hab a tortán, hogy mivel többen vagytok, könnyebben inspirálódhatsz, a közösségi élmény magasabb szintre emeli a jógázást.

Hogyha szívesebben követsz online elérhető instrukciókat akár videó, akár lépésenkénti leírás formájában, már csak egy jógaszőnyegre és némi elszántságra van szükséged. Kezdőként ez talán rögösebb útnak tűnhet, hiszen nem lesz, aki kiigazítja a testhelyzeted, azonban sokkal bensőségesebb viszonyba kerülhetsz önmagaddal. Az otthoni jógázás mellett szólhat még az is, hogy mindig kedvednek megfelelő videót vehetsz elő, így sosem unod meg, ráadásul még ki sem kell mozdulnod a lakásból.
Gyors tippek, hogy biztosan jól érezd magad
Bármelyik jógaóra mellett is döntesz, sosem szabad elfelejtened, hogy a rászánt idő csakis rólad szól. Figyelj magadra, a légzésedre és zárd ki a külvilágot. Ez nem egy verseny, ahol a leggyorsabbnak kell lenned, hanem kapcsolódás a saját tested és elméd felé, éppen ezért legyél türelmes.

Nem baj, ha nem megy valami elsőre. Sokkal fontosabb, hogy figyelj a rezdüléseidre és a testérzeteidre, hiszen különben könnyen túlerőltetheted magad és lesérülhetsz. Fokozatosan mélyítsd a pózokat és tartsd ki őket pár másodperccel hosszabb ideig, így érve el a folyamatos fejlődést.



Ezek érdekelhetnek még

2020. Május 23. 07:08, szombat | PR

Rendeljen a Spejzból – Heti menü!

Finom ételek és italok közül választhatunk az esztergomi Spejz széles kínálatából. Mutatjuk az e heti menüt!

2020. Május 20. 09:00, szerda | PR

Állást kínál a PEMÜ Műanyagipari Zrt.

A folyamatosan bővülő, solymári műanyagipari termékeket előállító PEMÜ Műanyagipari Zrt. keres munkatársat technológus munkakörbe!

2020. Május 18. 09:36, hétfő | PR

Templomot épített a Jánosik Kft.

Görögkatolikus templomot épített Mezőkövesden a Jánosik és Társai Kft. A zöldmezős beruházást, az alapoktól kezdve kulcsrakész állapotig a cég végezte.

2020. Május 18. 07:50, hétfő | PR

Hogyan birkózzunk meg a szorongással a mai Covid-mániában?

A szorongás egy olyan érzelmi állapot, amelyet rossz előérzet, nyugtalanság, pánik, félelem vagy terror, rettegés, bizonytalanság és/vagy aggodalom jellemez.