Városlista
2019. augusztus 18, vasárnap - Ilona

Hírek

2019. Február 11. 18:09, hétfő | PR

Kávé - barát vagy ellenség?

Kávé - barát vagy ellenség?

A kávéfogyasztás egészségügyi hatásai évszázadok óta foglalkoztatják az embereket szerte a világon. Élénkítő hatását régóta ismerjük, ám a történelem során hol méregként, hol pedig luxuscikként tartották számon.

Vajon melyik áll közelebb a valósághoz?

Néhány évtizede a kávézást még a keringési betegségek kockázati tényezőjének gondoltuk, majd sorra jelentek meg a benne lévő anyagok pozitív hatásait ismertető tanulmányok. Az elmúlt évtizedekben, kávé fajtától függetlenül rengeteg pozitív egészségügyi hatását bizonyították be világszerte.

A kávé előnyei közé sorolható, hogy egyéb élelmiszerekhez hasonlóan a kávébab is tartalmaz tápanyagokat, például niacint, káliumot, magnéziumot és mangánt. Azonban kedvező élettani hatásait alapvetően nem ezeknek, hanem koffeintartalmának és a benne levő nagy mennyiségű antioxidánsnak köszönheti.

A kávéban található antioxidánsoknak különleges szerepe van az étrendünkben, hiszen hozzájárulhatnak a 2-es típusú cukorbetegség, a daganatos betegségek, a gyulladásos és a májbetegségek kockázatának csökkenéséhez is.
Fontos megemlíteni, hogy a kávé mellett számos egyéb élelmiszer, így a zöldtea és a feketetea is tartalmaz antioxidáns hatással bíró polifenolokat. Az egészséges életmód részeként ezek fogyasztása is hozzájárul a betegségek megelőzéséhez és egészségünk megőrzéséhez.




A koffein hatását szinte minden kávéfogyasztó tapasztalta már, javítja a közérzetet és segíti a szellemi teljesítőképességet. Gyorsítja a szervezet anyagcseréjét, miközben kalóriatartalma elenyésző - tehát üresen vagy édesítőszerrel fogyókúrázók is fogyaszthatják.

A koffeintartalom egyébként független a kávé fajtájától, tehát teljesen mindegy, hogy kávézóban kortyolgatjuk a frissen készült eszpresszót vagy otthon készítünk egy instant kávét. Jó tudni, hogy a kávébab pörkölésekor a koffeintartalom csökken, tehát az intenzíven pörkölt, markáns ízű és emiatt erősnek érzékelt kávé élénkítő hatása mérsékeltebb.

Örök kérdés: mennyi kávét igyunk egy nap?

Napi két csésze kávéfogyasztás általában nem ad okot egészségi aggodalmakra, ha ezt egy egészséges, kiegyensúlyozott életmód részeként fogyasztjuk. Ez a mennyiség biztosítja a napi B2-vitamin szükséglet egy negyedét és jelentős B5-vitamin, magnézium és káliumbevitelt is jelent.

Ezek érdekelhetnek még

2019. Augusztus 09. 12:37, péntek | PR

Adósságcsökkentés okosan

Rohanó világunkban egyre többen gondolkodnak úgy, hogy a felmerült igényeiket azonnal, de legalábbis mihamarabb kielégítsék. Ez a fajta hozzáállás persze nem ördögtől való, azonban könnyedén megnehezítheti az életünket.

2019. Augusztus 09. 12:35, péntek | PR

Kültéri napellenző a nyári hőség ellen

Nincs kellemesebb a teraszunkon üldögélve elfogyasztott frissítő italnál – már persze, amikor meg tudunk maradni a forróságtól! Ha nem kapunk levegőt, felgyullad a balkon, bizony napernyő kell!

2019. Július 26. 18:00, péntek | PR

Ingyenes jogi segítségnyújtás a munka világában országszerte

Országszerte elérhető lesz az új JOGpontok projekt október 1-jétől. A projekt célja az ingyenes jogi tanácsadás a munka világában.

2019. Július 16. 13:39, kedd | PR

Szigorú minőségi szabályozás a siker kulcsa

A Jánosik és Társai Kft. tavalyi árbevétele meghaladta a 14 milliárd forintot. Az idén is több mint 14 milliárd forint bevételt terveznek.