Városlista
2020. július 7, kedd - Appolónia

Hírek

2019. Február 11. 18:09, hétfő | PR

Kávé - barát vagy ellenség?

Kávé - barát vagy ellenség?

A kávéfogyasztás egészségügyi hatásai évszázadok óta foglalkoztatják az embereket szerte a világon. Élénkítő hatását régóta ismerjük, ám a történelem során hol méregként, hol pedig luxuscikként tartották számon.

Vajon melyik áll közelebb a valósághoz?

Néhány évtizede a kávézást még a keringési betegségek kockázati tényezőjének gondoltuk, majd sorra jelentek meg a benne lévő anyagok pozitív hatásait ismertető tanulmányok. Az elmúlt évtizedekben, kávé fajtától függetlenül rengeteg pozitív egészségügyi hatását bizonyították be világszerte.

A kávé előnyei közé sorolható, hogy egyéb élelmiszerekhez hasonlóan a kávébab is tartalmaz tápanyagokat, például niacint, káliumot, magnéziumot és mangánt. Azonban kedvező élettani hatásait alapvetően nem ezeknek, hanem koffeintartalmának és a benne levő nagy mennyiségű antioxidánsnak köszönheti.

A kávéban található antioxidánsoknak különleges szerepe van az étrendünkben, hiszen hozzájárulhatnak a 2-es típusú cukorbetegség, a daganatos betegségek, a gyulladásos és a májbetegségek kockázatának csökkenéséhez is.
Fontos megemlíteni, hogy a kávé mellett számos egyéb élelmiszer, így a zöldtea és a feketetea is tartalmaz antioxidáns hatással bíró polifenolokat. Az egészséges életmód részeként ezek fogyasztása is hozzájárul a betegségek megelőzéséhez és egészségünk megőrzéséhez.




A koffein hatását szinte minden kávéfogyasztó tapasztalta már, javítja a közérzetet és segíti a szellemi teljesítőképességet. Gyorsítja a szervezet anyagcseréjét, miközben kalóriatartalma elenyésző - tehát üresen vagy édesítőszerrel fogyókúrázók is fogyaszthatják.

A koffeintartalom egyébként független a kávé fajtájától, tehát teljesen mindegy, hogy kávézóban kortyolgatjuk a frissen készült eszpresszót vagy otthon készítünk egy instant kávét. Jó tudni, hogy a kávébab pörkölésekor a koffeintartalom csökken, tehát az intenzíven pörkölt, markáns ízű és emiatt erősnek érzékelt kávé élénkítő hatása mérsékeltebb.

Örök kérdés: mennyi kávét igyunk egy nap?

Napi két csésze kávéfogyasztás általában nem ad okot egészségi aggodalmakra, ha ezt egy egészséges, kiegyensúlyozott életmód részeként fogyasztjuk. Ez a mennyiség biztosítja a napi B2-vitamin szükséglet egy negyedét és jelentős B5-vitamin, magnézium és káliumbevitelt is jelent.



Ezek érdekelhetnek még

2020. Július 06. 18:09, hétfő | PR

Itt a nyár, ideje feltenni a rovarhálót az ablakra! De hogyan?

Ha te is utálod a szúnyogok hegedülését hallgatni és reggel a csípések helyét vakarni, itt az ideje, hogy feltedd a rovarhálót az ablakra! De ha nincs kialakított sín, akkor hogyan? A megoldás egyszerűbb, mint gondolnád.

2020. Július 02. 09:00, csütörtök | PR

Az autófóliázás nemcsak tuning, hanem védelem is az autónak

Az UV-sugárzás, a nyári meleg, a kőfelverődések, az illetéktelen tekintetek mind olyan probléma, amire megoldást kínál a professzionális autófóliázás. És ha nem lenne elég, akkor még jobban is fog kinézni tőle az autónk.

2020. Június 20. 10:20, szombat | PR

Van akinek ízlik, és van, aki még nem próbálta!

Az Otthon íze tovább bővül

2020. Június 18. 14:31, csütörtök | PR

Nem engednek a minőségből

Évről évre, a legszigorúbb átvilágítást végzik el a Jánosik és Társai Kft.-nél. Idén, a járványhelyzet miatt különleges szabályokat betartva tartottak auditot a külső auditorok.