Hírek
2011. December 08. 07:17, csütörtök |
Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Állami mobilcég léphet a piacra?

Nem kizárt, hogy lesz negyedik mobilcég Magyarországon, ráadásul állami tulajdonban – írja a Figyelő.
A lap által idézett értesülések szerint a Magyar Villamosművek és a Magyar Posta jó eséllyel indulhatna mobilszolgáltatók hazai piacán, együtt vagy külön is.
2011. december 8-án kell beadni a Nemzeti Média és Hírközlési Hatósághoz (NMHH) azokat a pályázatokat, amelyekkel a 900 megahertzes sávban lehet frekvenciakészleteket elnyerni. A tender tétje óriási, a pályáztatás során ugyanis az fog eldőlni, hogy lesz-e Magyarországon negyedik mobilszolgáltató-hálózat, avagy (belátható időn belül) három marad. A piaci szereplők – a tenderkiírás követelményeinek megfelelően – szigorúan titkosan kezelik pályázati stratégiájukat, nem kommunikálhatják azt, a Figyelő háttérbeszélgetései alapján azonban úgy tűnik, hogy az előzetes esélylatolgatások szerint lesz befutója az eljárásnak. Egyre erősebben tartja magát az a várakozás, amely szerint a negyedik mobilszolgáltató pozíciójára legnagyobb eséllyel egy állami szereplő pályázhat majd.
Egyesek szerint kezdetben a Magyar Villamos Művek Zrt.-t (MVM) szemelte ki a kormány fő pályázónak, ám később inkább a Magyar Posta Zrt.-re (MP) esett a választás, mások szerint pont fordítva zajlottak az események – tudta meg a Figyelő.
Bár a tender eredményhirdetése csak január végére várható, és az eredménye ma még nyilvánvalóan megjósolhatatlan, az állami mobilcég elméleti ötlete különösen érdekes piaci kombinációkra ad lehetőséget. Az MVM–MP párosa egyáltalán nem indulna annyira nulláról a piacon, mint azt például legutóbb, 1999-ben a Vodafone tette. Ezzel szemben az MVM kezelésében van az Elektronikus Kormányzati Gerinchálózat, amelyet ütemesen fejleszt és modernizál.
A gerinc tehát alapból meglenne, már csak a mobil egységeket kellene arra felfűzni. Az MP egyik fő erőssége ugyanakkor az, hogy gyakorlatilag minden településen rendelkezik bejáratott, nagy forgalmú értékesítő helyekkel, így tehát a kereskedelmi lefedettséget is azonnal országossá tehetné egy potenciális nemzeti mobilcég. Elég arra gondolni, hogy ha – a hűségidők lejártával – „csak” a teljes közszféra és az állami vállalatok váltanának erre a szolgáltatóra, az mekkora kiindulási bázist biztosítana, olvasható a Figyelő csütörtökön megjelenő számának ismertetőjében.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2025. Július 05. 20:27, szombat | Belföld
MÁV-csoport: további vonalakon bővül az éjszakai közlekedés a metrók üzemidő-bővítéséhez kapcsolódva
A MÁV-csoport több vasútvonalon új járatokat indít, illetve módosítja a menetrendet, szombattól bővíti az éjszakai szolgáltatást.
2025. Július 05. 14:10, szombat | Belföld
NGM: a magyar üzemanyagárak a háborús feszültség ellenére továbbra is kedvezőbben alakulnak a szomszédos országokhoz képest
Az izraeli-iráni konfliktus lezárultával, az átmeneti megugrást követően a hazai és szomszédos üzemanyagárak is csökkenni kezdtek;
2025. Július 05. 11:02, szombat | Belföld
Axiom-4 - Kapu Tibor: egy csoda részese vagyok
Isteni élmény volt részese lenni a Grace űrhajó felbocsátásának, és az azóta eltelt valamennyi nap egy csoda, beleértve azt is, amikor először megpillantottuk a Földet
2025. Július 04. 18:39, péntek | Belföld
Orbán Balázs: indul az ukrán bosszúhadjárat amiatt, hogy Magyarország nem támogatja Ukrajna EU-csatlakozását
Indul az ukrán bosszúhadjárat amiatt, hogy hazánk nem támogatja Ukrajna EU-csatlakozását - jelentette ki a miniszterelnök politikai igazgatója csütörtökön Facebook-oldalán