Városlista
2022. szeptember 30, péntek - Jeromos

Hírek

2022. Június 24. 11:15, péntek | PR
Forrás: (x)

Mennyit aludjon gyermekünk – egészséges mennyiség és minőség

Mennyit aludjon gyermekünk – egészséges mennyiség és minőség

A megfelelő mennyiségű és minőségű alvás mindenki számára fontos egészségügyi okokból. Azonban a gyerekek esetében ez kiemelten fontos ez fejlődésük szempontjából.

Emiatt nem árt tudnod, hogy mik befolyásolják az egészséges alvás minőségét és mennyiségét.

Megfelelő alvás mennyiség

Elsődlegesen, fontos tudni a megfelelő alvás mennyiségét gyerekek esetében. Általánosságban elmondható, hogy 3-5 éves korban 10-14 óra alvás, míg 6-13 éves korban 9-11 óra alvás az ideális. Ezt természetesen befolyásolja a napi aktivitás, tehát természetesen minimális eltérések esetén nem kell aggódni. Azonban nagyjából ennyi alvásra szükségük van a szervezetük fejlődéséhez és idegrendszerük megfelelő teljesítőképességéhez.

Megfelelő bútorok kiválasztása

A fentiek mellett természetesen a kényelmes alvásról is kell gondoskodnunk. Ehhez érdemes lehet a gyerekeknek készült ágyakból egy jó minőségű darabot beszereznünk. Itt megtalálhatjuk a hagyományos egyszemélyes, az emeletes, a kihúzható, valamint a többfunkciós ágyakat.

Megfelelő alváskörülmények

A fentiek ismerete csak annyihoz segít hozzá, hogy gyermekünk megfelelő mennyiségű alvásban részesüljön. Azonban az alvás minősége szintén nagyon fontos, melyhez az alábbi körülmények elengedhetetlenek.

Elsődlegesen, gyermekek számráa még a felnőtteknél is fontosabb, hogy televízió, okostelefon és egyebek nélkül aludjanak. Ezt érdemes már lefekvés előtt egy-két órával kikapcsolniuk, hiszen tudjuk, hogy ezek használata felborítja az alvásunk ritmusát. Emellett fontos a megfelelő párnák kiválasztása, melyhez plédeket is vehetünk.

Fontos továbbá a következetesség, azaz hogy nagyjából azonos időben feküdjenek le és ébredjenek fel. Ez nagyban javítja az alvás minőséget, azaz hozzásegít a pihentető alváshoz.

Mindezek mellett pedig a megfelelő étkezések is fontosak, azaz a vacsora és a reggeli fontossága. Mivel ezek az alvás előtt vagy után történnek, fontos odafigyelni a mennyiségre és a minőségre. Mindez nem csak a reggelinél, hanem bizony a vacsoránál is fontos.

A fentiek betartása ugyan problémás lehet bizonyos életkorokban, azonban gyermeked egészsége érdekében kiemelten fontos. Érdemes tehát egy megfelelő alvási rutint kialakítanod számára, hogy szervezete, idegrendszere egészségesen fejlődhessen.

A fotó forrása: Evgeny Atamanenko / Shutterstock.com

Címkék: alvás, egészség, gyerek

Ezek érdekelhetnek még

2022. Szeptember 27. 12:57, kedd | PR

7 ásványi anyag, melyekről rendszerint elfeledkezünk, pedig fontosak

Szinte mindenhonnan azt halljuk – főleg most, az ősz beköszöntével –, hogy mennyire fontosak a szervezet számára a különböző vitaminok. nni.

2022. Szeptember 22. 14:00, csütörtök | PR

F1-es birodalom – ez a FansBRANDS

Red Bull Racing-póló? Forma–1-es versenynaptár? Frissített F1 tabella? Melyik az, ami számodra egy hatalmas igen? Az sem gond, ha mindegyik!

2022. Szeptember 22. 13:19, csütörtök | PR

K&H: mennyibe kerül a mozi? Mi lesz a zsebpénzzel? a gyerekek élete is drágább lett

Egyre drágábbak a meglóduló infláció miatt az iskolások hétköznapjai, például a menzákon jelentős drágulás figyelhető meg.

2022. Szeptember 22. 11:30, csütörtök | PR

Zakó vagy sport öltöny – mikor melyik kell?

Akadnak kérdések, amik első ránézésre túlságosan is jelentőség telinek tűnnek. Aztán persze idővel kiderül, hogy az öltözködésben, ha az stílusos, testhez álló, akkor valójában nem léteznek eldöntetlen dilemmák.