Városlista
2022. szeptember 25, vasárnap - Eufrozina

Hírek

2022. Augusztus 09. 13:22, kedd | PR
Forrás: (x)

Miért éri meg görkorizni a hétköznapokban?

Miért éri meg görkorizni a hétköznapokban?

Utánajártunk az egészségügyi előnyöknek.

A görkorcsolya népszerűsége az utóbbi időben újjáéledt, köszönhetően annak is, hogy a közösségi médiában a felhasználók dokumentálják fejlődésüket, miközben kerekeken fejlesztik a képességeiket. Az ovális, zárt pályán korizás helyett azonban ma már inkább a táncos, szabadtéri gurulás a menő. De vajon jó az edzésforma a görkori?

A rövid válasz: a görkorcsolya abszolút jó gyakorlat lehet. Javíthatja az erőt, az egyensúlyt, a törzs stabilitását, valamint a szív- és érrendszeri állóképességet - írja a Sportingbet.

Milyen izmokat mozgat meg a görkorcsolya?

A görkori leginkább a csípő és a láb izmait dolgoztatja. A farizmok, a quadok, a combizmok és vádlik is jól edzhető általa. Sőt mi több, a korizás egyedi előnyökkel is jár a hát oldalainak.

Amikor a korival való haladáskor ellökjük magunkat, nem egyenesen hátra, hanem kissé oldalra történik, teljes körűen aktiválja a gluteus maximus nevű izmot, amelynek feladata a csípő oldalirányú elforgatása. Miközben ellököd magad, nagymértékben támaszksz a gluteus mediusra is.

A farizmok ilyen együttműködése nemcsak esztétikailag segíthet a kiegyensúlyozott csípő kialakításában, hanem jobb teststabilitást is teremt, és csökkenti az izomkiegyensúlyozatlanság okozta hátfájást is.

A korcsolyázás az egyensúlyt is fejleszti, ráadásul nagymértékben támaszkodik a törzs izmaira. Az instabil kerek irányítása arra készteti a test középső részét, hogy reagáljon és alkalmazkodjon a változó ingerekhez mozgás közben - olvashatjuk az uni-ro.com oldalon.

Mindeközben a gerincoszlop, az egyenes hasizom, valamint a has és a hát alsó részének forgató izmai mind szerepet játszanak abban, hogy egyenesen tartsd magad.

Hány kalóriát éget el a görkori?

Ha elég képzett korcsolyázó vagy ahhoz, hogy valamelyest lendületes tempót tarts, ez a gyakorlat abszolút kalóriaégető lehet. A görkorcsolya ilyen szempontból a csoportos kerékpározáshoz vagy az evezőgépen végzett gyakorlatokhoz hasonlítható.

Például egy 73 kilós személy, aki egyenletes intenzitással görkorizik 30 percig, körülbelül 267 kalóriától szabadulhat meg. Ám ez a sport a kalóriaégetésen túlmenően is kínál előnyöket.

Az általa nyújtott jobb egyensúly és a törzs stabilitása hatással lehet a teljes test kényelmére. Alacsony hatásfoka miatt gyengédebb teszi az ízületekkel, mint más intenzív edzésformák. Ráadásul, ha begyakorolsz néhány trükköt vagy fejleszted készségedet, az a rugalmasságodat és az elme-test kapcsolatodat is javíthatja.

Ezek érdekelhetnek még

2022. Szeptember 22. 14:00, csütörtök | PR

F1-es birodalom – ez a FansBRANDS

Red Bull Racing-póló? Forma–1-es versenynaptár? Frissített F1 tabella? Melyik az, ami számodra egy hatalmas igen? Az sem gond, ha mindegyik!

2022. Szeptember 22. 13:19, csütörtök | PR

K&H: mennyibe kerül a mozi? Mi lesz a zsebpénzzel? a gyerekek élete is drágább lett

Egyre drágábbak a meglóduló infláció miatt az iskolások hétköznapjai, például a menzákon jelentős drágulás figyelhető meg.

2022. Szeptember 22. 11:30, csütörtök | PR

Zakó vagy sport öltöny – mikor melyik kell?

Akadnak kérdések, amik első ránézésre túlságosan is jelentőség telinek tűnnek. Aztán persze idővel kiderül, hogy az öltözködésben, ha az stílusos, testhez álló, akkor valójában nem léteznek eldöntetlen dilemmák.

2022. Szeptember 22. 09:10, csütörtök | PR

Napelem a fenntarthatóbb jövőért!

Az idei évben Európába begyűrűzött és egyre drasztikusabbá erősödő nemzetközi energiaválság egyértelművé tette mindenki számára, hogy a nem megújuló energiaforrásoktól való nagymértékű függőségünk fenntarthatatlan.