Városlista
2024. április 27, szombat - Zita

Hírek

2014. Június 21. 05:00, szombat | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Minden második magyar fogyasztó kész többet fizetni egy áruért

Minden második magyar fogyasztó kész többet fizetni egy áruért

Egyre több magyar fogyasztó hajlandó többet fizetni egy termékért vagy szolgáltatásért, ha tudja, hogy az érintett vállalat saját programja keretében közvetlenül támogat társadalmi célokat.

Ilyen esetben száz magyarból 51-en készek magasabb áron is vásárolni. Tavaly 43-an, három éve pedig csak 32-en nyilatkoztak így. Többek között ezt tárta fel a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat kutatása a vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról.

A felmérést megelőző hat hónap során a magyar fogyasztók 57 százaléka vásárolt legalább egy árucikket vagy szolgáltatást olyan cégtől, amelyről tudta, hogy elkötelezett pozitív társadalmi törekvések iránt. Ez az arány 25 százalékponttal nagyobb, mint a múlt évi felmérés során.

Mindkét szempontból megállapíthatjuk, hogy a magyarok pozitívabban viszonyulnak a vállalatok társadalmi célokat támogató programjaihoz, mint az európai átlag. Ugyanis földrészünk harmincegy vizsgált országában a válaszadók átlag 40 százaléka kész többet fizetni a társadalmi célokat támogató vállalatok termékeiért. Szintén a magyarokénál kisebb arány, a válaszadó európaiak átlag 40 százaléka mondta, hogy vett olyan vállalat termékéből, amelynek ismeri társadalmi felelősségvállalását.

Hatvan országban több mint 30 ezer internet-használót kérdeztek meg a Nielsen kutatásának keretében, idén februárban és márciusban. A felmért országok válaszadóinak átlag 55 százaléka hajlandó magasabb árat megadni valamiért, ha a társadalmi felelősségvállalásban aktív vállalatoktól vesznek valamit. Arányuk 10 százalékponttal több, mint a 2011. évi felmérés során.

A társadalmi felelősségvállalás olyan vállalatokat jellemez a Nielsen kutatása alapján,amelyek elkötelezetten tevékenykednek pozitív társadalmi és környezetvédelmi hatások érdekében. Mindkét irányt vagy legalább az egyiket a fogyasztók egyre inkább elvárják a vállalatoktól.

„Mielőtt megvásárolnék egy terméket, alaposan megnézem a csomagolást, és megbizonyosodom arról, hogy gyártója elkötelezett-e társadalmi és környezetvédelmi kérdésekben”. – Az állítással a magyar válaszadók 49 százaléka ért egyet. Az európai átlag 36 százalék. Egy-egy megvásárlandó termékkel kapcsolatban családi körben, barátok között vagy más forrásból szokott tájékozódni a gyártó vállalat társadalmi felelősségvásárlásáról a magyar megkérdezettek 38 százaléka. Az európai átlag 28 százalék.

Szívesebben dolgozik pozitív társadalmi és környezetvédelmi hatások iránt elkötelezett cégnél a magyarok 67, míg az európai átlag 53 százaléka.

Társadalmi vagy környezetvédelmi programokban önkéntes munkát végez vagy azokat pénzzel támogatja a magyar válaszadók 42 százaléka. A vizsgált harmincegy európai ország átlagos mutatója 33 százalék.

Amikor a vállalatok arra törekednek, hogy minél nagyobb értéket hozzanak létre, társadalmi hatásokkal is összekapcsolják stratégiájukat. Középpontjába helyezik a fogyasztókat, és elvárásaikat figyelembe veszik – állapítja meg Amy Fenton, a Nielsen általános fejlődésben és fenntarthatóságban illetékes globális vezetője. Fontos, hogy egy vállalatnál lássák egy márka értékében a társadalmi és hagyományos tényezők rangsora által kínált lehetőségeket. Akkor ugyanis olyan világos, fenntarthatósági stratégiákat valósíthatnak meg, amelyek növelik a lojalitást márkájuk iránt, és javítják piaci teljesítményét.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 27. 06:00, szombat | Belföld

Mentőautó ütközött Budapesten, többen megsérültek

Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este, a karambolban többen megsérültek.

2024. Április 27. 06:00, szombat | Belföld

Működő gyermekvédelem létrehozását követelte demonstráción Magyar Péter

Működő, a gyermekeket valóban védő gyermekvédelmi rendszer kialakítását követelte Magyar Péter, a volt igazságügyi miniszter volt férje a Belügyminisztérium épülete előtt megtartott demonstráción, pénteken Budapesten.

2024. Április 27. 06:00, szombat | Belföld

Ásványolaj szövetség: a középmezőnyben vannak a magyarországi üzemanyagárak a környező országok között

Európai uniós összehasonlításban a magyarországi benzinárak a 18., a dízelárak a 12. helyen állnak, a környező hat országgal összehasonlítva pedig továbbra is a középmezőnyben van Magyarország

2024. Április 27. 06:00, szombat | Belföld

Szalay-Bobrovniczky Kristóf: azért erősítjük a honvédséget, mert békét akarunk

Azért erősítjük a honvédséget, mert békét akarunk, van mit megvédenünk: van családunk, hazánk, otthonunk, nemzetünk