Városlista
2025. augusztus 26, kedd - Izsó

Hírek

2011. Október 24. 14:21, hétfő | Belföld
Forrás: MTI

Mindenhol elektronikusan fizethetünk?

Mindenhol elektronikusan fizethetünk?

A kormány október 20-án az Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszer (EFER) működéséhez szükséges intézkedésekről döntött.

e szerint haladéktalanul lehetővé kell tenni, hogy a pénzforgalmi szolgáltatók és az ügyintézést biztosító szervezetek minél gyorsabban csatlakozhassanak az EFER-hez, s átfogó hatásvizsgálat készítését is elrendelte – derül ki a Magyar Közlöny 123. számában közzétett kormányhatározatból.

A kormányhatározat szerint a nemzetgazdasági miniszternek – a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), valamint a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala bevonásával – haladéktalanul lehetővé kell tennie a pénzforgalmi szolgáltatók minél gyorsabb csatlakozását az EFER-hez. A kormány elrendelte továbbá, hogy 2012. január 31-ig készüljön átfogó hatásvizsgálat az elektronikus fizetés bevezetésének lehetőségéről valamennyi ágazatba tartozó – hatósági vagy nem hatósági – ügyintézés, valamint elektronikus közszolgáltatás vonatkozásában. A hatásvizsgálat elkészüléséért valamennyi miniszter felelős.

A hatásvizsgálatnak fel kell tárnia, hogy az EFER igénybevételével teljesíthető fizetés milyen ügytípusok, illetve fizetési összeghatárok esetében indokolt, összevetve az EFER igénybevételével, illetve az a nélküli fizetések felmerülő költségeit, figyelembe véve a lakosság és a vállalkozások adminisztratív terheinek csökkentésével kapcsolatos kormányzati vállalásokat. A hatásvizsgálatok értékelése alapján a nemzetgazdasági miniszternek a közigazgatási és igazságügyi miniszter bevonásával jelentést kell készítenie a kormány részére 2012. február 29-ig.

A kormány döntött arról is, hogy a jelentésben tett megállapításokban érintett miniszterek tegyék meg a szükséges lépéseket az ügyintézést biztosító szervezetek EFER-csatlakozása érdekében, ideértve az ágazati jogszabályok felülvizsgálatát is. Ennek határideje 2012. május 1. A határozat a közzétételét követő napon lép hatályba.

A Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ) május 30-án jelentette be, hogy az okmányirodákban is használható központi elektronikus fizetési és elszámolási szolgáltatást hozott létre, amelyet első lépésben az okmányirodák és a NAV vettek használatba. Az állampolgárok a szolgáltatás révén azonnal tudnak fizetni például ügyintézéskor.

A projekt 2008-ban kezdődött, a munkában a Magyar Államkincstár, az okmányirodák, az adóhatóság és a fejlesztési minisztérium is részt vett. A projektet az Európai Unió és a magyar állam 3,986 milliárd forint támogatásából valósították meg, a rendszert a Getronics Magyarország Kft. fejlesztette és építette ki. A központi fizetési szolgáltatást az államkincstár üzemelteti, a rendszer pénzügyi szolgáltatója az OTP Bank – ismertették még májusban.

MTI

Ezek érdekelhetnek még

2025. Augusztus 26. 07:45, kedd | Belföld

Navracsics Tibor szerint a fejlesztéspolitika és az önkormányzatok együttműködése nem pártalapú

A fejlesztéspolitika és az önkormányzatok közötti együttműködés nem képzelhető el pártalapon

2025. Augusztus 26. 07:42, kedd | Belföld

Gulyás Gergely: szeptember 1-jén indul az Otthon Start fix 3 százalékos lakáshitel

Szeptember 1-jén indul az Otthon Start fix 3 százalékos lakáshitel, hétfő este pedig megjelenik az a kormányrendelet is, amely megteremti a program összhangját a családi otthonteremtési kedvezményekkel

2025. Augusztus 25. 07:50, hétfő | Belföld

HM: külföldi katonai konvoj halad át Magyarországon a Röszke-Hegyeshalom útvonalon

Külföldi katonai konvoj halad át Magyarországon a Röszke-Hegyeshalom útvonalon – közölte a Honvédelmi Minisztérium (HM) vasárnap az MTI-vel.