Városlista
2025. szeptember 26, péntek - Jusztina

Hírek

2015. Augusztus 20. 07:00, csütörtök | Helyi
Forrás: MTI

Újra teljes vonalon jár az esztergomi vonat

Újra teljes vonalon jár az esztergomi vonat

Újra teljes vonalon jár az esztergomi vonat, miután elkészült a teljes szakasz felújítása.

Újraindul a vasúti közlekedés augusztus 20-án a teljes, 53 kilométeres esztergomi vonalon, a többlépcsős beruházás részeként az Északi Vasúti Duna-híd és Pilisvörösvár közötti 14,3 kilométeres alszakaszt szerdán avatták fel a solymári vasútállomáson.

A projektet a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) megbízásából, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában 85 százalékos uniós, és 15 százalékos magyarországi forrásból finanszírozták. A most átadott szakasz munkálatait több mint 25 milliárd forintért az Aranyhegy Konzorcium végezte, a biztosítóberendezést 8,79 milliárdért a Siemens Óbuda Konzorcium korszerűsítette – hangzott el egyebek mellett az ünnepélyes avatáson. Közölték: a 10-es főút forgalmát tehermentesítő beruházásnak köszönhetően jelentősen csökken a vonatok menetideje, nő az utaslétszám, korszerűbbé válnak a vasúti közlekedés feltételei.

„A vasútra költött minden fillér meghálálja magát” – fogalmazott avató beszédében Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára, hangsúlyozva: a vasút, illetve annak fejlesztése össztársadalmi ügy. A 120 éve használatban lévő Budapest–Esztergom közötti, immár négy új megállót magába foglaló, 14 ezer utas életét megkönnyítő vonal újraindításával több évtizedes lemaradást pótol a kormányzat – húzta alá a politikus.

Mint mondta, az újraindított esztergomi vonalon augusztus végétől óránként két vonatpár közlekedik majd, a gyorsított járatok esetében „első körben” 17 perccel csökken a menetidő, így Esztergomot Budapestről 73 perc alatt lehet majd vonaton elérni. A most elkészült 14,3 kilométeres alvonal 13,4 kilométeres szakaszán új, kétvágányú vasúti pálya épült, Aranyvölgyben, Szélhegyen és Vörösvárbányán új megállóhelyek létesültek - egyet egy másik szkaszon már korábban átadtak -, de a több száz P+R parkoló, illetve az új buszfordulók is az eddiginél kedvezőbb feltételeket teremtenek az elővárosi közlekedésben. 2017 elejére e szakasz teljes villamosításával is elkészülnek, ami további 10 perccel csökkenti a menetidőt, s tovább mérsékli a zajártalmat – tette hozzá az államtitkár.

A kötöttpályás vasúti közlekedésre 2020-ig a tervek szerint közel ezer milliárd forintot költ a kormányzat zömmel uniós forrásból – jelentette be Fónagy János.
Csépke András, a MÁV Start Zrt. vezérigazgatója arról beszélt, hogy a mostani fejlesztéstől többek között a környék lakossága által megszenvedett felújítás ideje alatt elpártolt utasok visszahódítását remélik. Hozzátette: az esztergomi vonal korszerűsítése révén augusztus végétől a korábbi 52 járat 35 százalékkal bővül, s az utaslétszámban is jelentősen emelkedésre számítanak. A MÁV-csoport nevében a vezérigazgató köszönetet mondott a kormány támogatásáért, illetve az érintett lakosság türelméért is.

Loppert Dániel, a NIF kommunikációs igazgatója a felújított solymári vasútállomás mellett tartott avatóünnepségen kiemelte: a napi közel 14 ezer utast kiszolgáló vonal felújított pályáján egyes szakaszokon a korábbi óránkénti 40–60 kilométeres sebesség helyett 80–100 kilométeres sebességgel haladhatnak a vonatok. 2017 elejére a tervek szerint elkészülnek a teljes szakasz villamosításával is, ezt követően korszerű FLIRT motorvonatokat állítanak szolgálatba.

A kommunikációs igazgató a kapcsolódó beruházásokra kitérve a Solymár megközelítését is könnyítő új alul- és felüljárók, illetve körforgalmak létesítését, valamint a budapesti Szentendrei út centrum felé vezető 3 sávjának szélesítését emelte ki.

Ludvig László, a magyarországi infrastruktúra fejlesztésekbe régóta végző Siemens Zrt. divízióvezetője egyebek mellett kiemelte: az általuk létesített korszerű elektronikus jelző- és biztosítóberendezés az óbudai forgalomirányító központból teljes egészében ellenőrizhető lesz. Újdonságként említette az utasok korszerű vizuális és hangos tájékoztatását is.

Csohány András, az A-Híd Építő Zrt. ügyvezető igazgatója a projektben rájuk háruló feladatok nehézségeit, közöttük a Duna–híd átépítését, illetve a Pilisvörösvár és Piliscsaba közötti 800 méteres alagút elkészítését említette.

Címkék: esztergom, vasút, Vona

Ezek érdekelhetnek még

2025. Szeptember 19. 12:35, péntek | Helyi

Több százan vettek részt a Richter Egészségdélelőttön

2025. Augusztus 28. 07:51, csütörtök | Helyi

Bajnokok Ligája - Elindultak a budapesti döntő előkészületei

A Puskás Arénában lezajlott a labdarúgó Bajnokok Ligája budapesti döntőjének előkészületeit beindító első munkaértekezlet.

2025. Augusztus 17. 00:00, vasárnap | Helyi

Vida Beni ismét gokartban!

Augusztus közepén rendezték az RMC Hungary Gokart Országos Bajnokság IV. fordulóját, ezúttal Kecskeméten.

2025. Augusztus 05. 18:44, kedd | Helyi

KAMERALOPÁSBÓL REPETÁZTAK

A Tatabánya Rendőr-főkapitányság lopás és rongálás vétsége miatt nyomoz két férfival szemben.