Városlista
2020. február 17, hétfő - Donát

Hírek

2020. Február 05. 18:27, szerda | PR

Vitaminpótlás tél végén

Vitaminpótlás tél végén

A téli időszak mindannyiunk számára nagy kihívást jelent a vitaminpótlás terén. Hogyan tudjuk természetes forrásból pótolni a hiányzó vitaminokat?

Az egészséges táplálkozás télen talán még fontosabb, mint az év más időszakaiban. Ha odafigyelsz arra, hogy milyen ételeket eszel, akkor már az étkezéssel tudod pótolni a szervezeted számára szükséges vitaminokat.

Zöldség, gyümölcs, saláták télen
Télen nem egy jó saláta az első gondolatod, amikor megéhezel, de törekedj rá, hogy egy étkezés során mindig fogyassz valamilyen nyers zöldséget. Köretként is tökéletes választás egy ízletes saláta színes zöldségekből, olívaolajjal meglocsolva.
Vannak olyan zöldségek, amelyek megfőzve is megtartják ásványianyag tartalmuk jelentős részét. Ilyen például a spenót. A spenót A, K és C-vitaminból tartalmazza a legtöbbet, emellett különösen gazdag vasban, magnéziumban, káliumban, kalciumban és folsavban. A bébispenótot nyersen is fogyaszthatod, készülhet belőle például egy finom spenót saláta naranccsal és dióval.

Ha mégsem eszel rendszeresen nyers zöldséget, akkor a megfelelő vitaminpótláshoz gyümölcsöt érdemes fogyasztani. A gyümölcsevéshez ráadásul asztalhoz sem kell ülni, egy almát útközben is el tudsz rágcsálni.

Savanyúságok
Télen érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni a savanyúság fogyasztására is. A savanyú káposztának kiemelkedően magas a C-vitamin tartalma, a cékla pedig a vas egyik természetes forrása.



D-vitamin
A fényhiány miatt a D-vitamint is pótolni kell, mert a D-vitamin hiány számos betegséghez vezethet. Ha nem cseppeket vagy tablettát szeretnél szedni, akkor télen egyél több tojássárgáját, tőkehalmájat friss pirítóssal, vagy lazacot. A halakban ráadásul kitűnő omega-3 zsírsav források, amely szintén fontos szervezetünk számára.

Ha közeleg a tavasz
Az első hóvirágokkal megjelennek az első olyan alapanyagok is a piacokon, amelyekkel könnyebb és élvezetesebb is a vitaminpótlás. Az első ilyen tavaszi hírmondó a medvehagyma, amelyet megfigyelések szerint a téli álmukból ébredő medvék is nagy mennyiségben fogyasztanak. A medvehagyma nagyszerű C-vitamin forrás, ezen kívül A- és B3-vitamint is tartalmaz, segíti az emésztést és megvéd a kórokozóktól.
Sokféle finomság készíthető ebből a zsenge tavaszi növényből; medvehagyma leves, medvehagyma pesto, medvehagymás pogácsa, de ha csak friss vízzel lemosod és egy friss vajas zsemlére ráteszed, akkor is imádni fogod.

Ezek érdekelhetnek még

2020. Február 13. 11:59, csütörtök | PR

Új gasztroenterológiai szakrendelőt épített a Jánosik Kft.

Nyílt közbeszerzési eljáráson nyerte el a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Központi Kórház és Egyetemi Oktatókórház gasztroenterológiai szakrendelőinek építését a Jánosik és Társai Kft.

2020. Február 05. 18:25, szerda | PR

Podcast, e-learning - ne hagyja ki az új lehetőségeket!

A mai világban sokunknak kincset ér az idő, és mind többen szeretik kihasználni, hogy egyszerre több dolgot csinálnak. Tanulni, tájékozódni is lehet olyankor, amikor esetleg unatkoznánk.

2020. Február 05. 18:23, szerda | PR

Hegyezd a füled és vizsgázz angolból sikeresen!

A hallásértés feladatok kihívást jelentenek sok nyelvtanulónak, és sokszor ezen csúszik el a sikeres nyelvvizsga. Hogyan tudsz gyakorolni és magabiztosan felkészülni a feladatokra mégis? Mutatjuk!

2020. Január 30. 10:00, csütörtök | PR

Miért előnyös a rövid távú autóbérlés?

Esztergom környékén is egyre népszerűbb megoldás a rövid távú autóbérlés, amely 28 napnál nem hosszabb bérleti időszakra szól.