Hírek
2014. December 22. 05:00, hétfő |
Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Tévhit, hogy bármilyen árut visszacserélhetünk három napon belül
Akciók, leárazások és utolsó roham az üzletekben az ajándékok beszerzéséért. A fogyasztóvédelmi szakértő arra hívta fel a figyelmet, a legfontosabb, hogy mindig őrizzük meg a vásárláskor kapott nyugtát, hiszen csak ennek ellenében van lehetőség reklamációra a vásárolt termékkel kapcsolatban.
Akciók, hatalmas leárazások, vásárlási láz - az év végéhez közeledve mindenki az ünnepekre készülődik, sokan pedig az ajándékokat az utolsó pillanatokban sietnek beszerezni. Ilyenkor sem árt azonban tisztában lenni néhány alapvető dologgal, hogy az ajándékozás utáni öröm ne váljon ürömmé. A legvégső esetben a békéltető testületekhez fordulhatunk ingyenes segítségért. Mindemellett a legfontosabb, hogy a nyugtát mindig őrizzük meg.
Hibás termék esetén a kereskedőtől kapott nyugtával van lehetőségünk elsősorban az árucikkek javítására vagy kicserélésére, másodsorban vételár-leszállításra vagy a teljes vételár visszatérítésére, magyarázta Mátyás Petra fogyasztóvédelmi szakértő a Krónikában. Hozzátette: jellemző, hogy a kereskedők gyakran utasítják el a fogyasztó igényét pusztán azért, mert a karácsonyi akció miatt az eredeti vételárnál jóval olcsóbban vásárolta meg az adott terméket. A fogyasztók azonban ebben az esetben is érvényesíthetik az igényeiket.
A karácsonyi ajándékok sorában még mindig előkelő helyen szerepelnek a tartós fogyasztási cikkek, például a háztartási gépek, televíziók, laptopok, okostelefonok. Ezeket, amennyiben a vásárlástól számított három munkanapon belül meghibásodnak, a kereskedő köteles kicserélni – de csak minőségi kifogás esetén.
Mátyás Petra arra az általános fogyasztói tévhitre is felhívta a figyelmet, amely szerint bármilyen terméket visszavihetünk három napon belül, és visszakérhetjük a vételárát. Ez a szabály már nem él, a fogyasztók csupán minőségi kifogás esetén léphetnek fel jogaik érvényesítéséért. Ha tehát a megajándékozottnak nem tetszik az általunk vásárolt árucikk, és a termék nem hibás, nem kérhetünk cserét, és nem kérhetjük vissza az üzletben az árát.
Az interneten megrendelt terméket a kiszállítástól számított 14 naptári napon belül mindenféle indoklás nélkül visszaküldhetjük – függetlenül attól, hogy az árucikk hibás-e. A vállalkozásnak pedig még hibátlan termék esetén is kötelessége visszatérítenie a vételárat, amennyiben a termék nem romlandó, vagy nem bontottuk fel a csomagolását.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Május 02. 09:12, csütörtök | Belföld
Több mint 3000 család igényelt már csok pluszt
Meghaladta a háromezret a csok plusz igénylések száma - mondta a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) családokért felelős államtitkára csütörtökön az index.hu-nak adott interjújában.
2024. Május 02. 06:47, csütörtök | Belföld
Idén 2,5, jövőre 4,1 százalékos gazdasági növekedéssel számol a kormány
Az idei évre 2,5 százalékos gazdasági növekedéssel számol a kormány, míg a jövőre 4,1 százalékkal
2024. Május 02. 06:44, csütörtök | Belföld
Vitályos Eszter: a kormány minden megtesz a bérek növekedéséért
A kormány ezután is mindent meg fog tenni azért, hogy Magyarország gazdasága újra erős legyen, a magyar embereknek legyen munkája, és a bérek tovább növekedjenek
2024. Május 01. 09:19, szerda | Belföld
20 éve csatlakozott Magyarország az Európai Unióhoz
Hosszú évek után teljesült a magyarok vágya, most mégis sokan szkeptikusan a csatlakozás helyességét illetően.